Festőállvány
Cím
Festőállvány
Anyag
fa
Leírás
A festő hagyatékával együtt érkezett Gyöngyösre az a festőállvány, amely a hagyomány szerint egykoron Napóleon jeles udvari festője, Jacques Louis David (1748–1825) tulajdonában volt, és az idők során valahogy Herman Lipóthoz került.
Sajtóhivatkozások:
„A műterem nagy és barátságos. Nem mindennapi megjelenésű, csaknem négyzet alakú, nehéz festőállványa vonja magára figyelmünket. – Véletlenül vettem meg egy párizsi festőtől. David festőállványa volt. Lehet, hogy ez talán szerénytelenség részemről, de ezen festem történelmi kompozícióimat.” (E. Logonova: Találkozás magyarokkal – Ogonyok 1956. 40. szám)
„ – Nézze ezt a nagy festőállványt. Manapság már nem csinálnak ilyet. Figyelje meg a bal alsó lábon ezt az apró bevésést. Leforgier. Páris. 1763. … És egy vékonyabb elmosódó beírást; J.L. David … Ez David Jaques Louis Davidnek Napóleon udvari festőjének neve volt és az övé volt ez a festőállvány; amely több mint kétszáz évvel ezelőtt készült.” … „1860-ban az állvány egy fiatal magyar festőművész birtokába került. A festő Madrász Viktor volt… A következő tulajdonosa Dudits Andor festőművész volt és utána került Herman Lipót tulajdonába.” (Zsadányi Oszkár: Látogatás Herman Lipót elárvult műtermében – Új élet 1972-09-01 / 17. szám)